accordingtolina.blogg.se

en man med bruna ögon

DATE: 2015-03-02 - 14:07:29
Han var en man med bruna ögon.  Och för lite hår på huvudet. Han hade glasögon också. Vi pratade ibland. Ibland skrev han brev. Jag minns ett speciellt. Förlåt stod det på vykortet. Där bak hade han skrivit några rader , ber om ursäkt för att vi inte kunde ses. Att saker kom emellan. Många ord var felstavade. 

Han var en kort man i träskor och jeans. Han hade ofta skäggstubb. Det kliade när vi kramades. Och flanellskjorta. Flanellskjorta bruka han också ha. Och keps för att dölja håret som fattades. 

Jag tror vi är ganska lika han och jag. Glömmer saker gör vi. Födelsedagar och så. Jag ärvde hans långtår, du vet tån brevid stortån som oftast är kortare, våra är längre. Eller var. Eller är. Och tydligen hans snea undertänder. Men jag har haft tandställning så mina är inte sne längre. Vi kanske är ganska lika, pappa och jag, jag vill gärna minnas det så.

Han hade dom finaste bruna ögonen. Det är dom som jag minns starkast. För jag minns inte hans lukt längre eller hans röst. Jag minns faktist inte så mycket alls, om jag ska vara ärlig. Och det är lite sorgligt,  när jag tänker efter. För jag är hälften honom. 

Och den där hälften kommer jag alltid undra över. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: