accordingtolina.blogg.se

bas favoriter

DATE: 2014-10-24 - 13:54:00
eftersom jag är såååå jäkla uttråkad så tänkte jag göra en liten review på sminket jag köpte inför bröllopet.
Sensai lift up base
En primer som ska bla återfukta, fylla i mjuka linjer och rynkor, skapa jämn yta och stärka effekten av makeup, minimera uppkomsten av defekter. Jag tycker att den är jättebra och är en av få primers som faktist är värd att använda. Jag hoppar aldrig primer längre just för att jag märker vad den gör. 
465 kr.
 
Estèe Lauder Double wear Foundation
Ska täcka alla ojämnheter perfekt, hög täckningsgrad och ska vara mycket hållbar.
Jag älskar denna foundation och den håller faktiskt måttet, vilket den borde göra med tanke på det saftiga priset.  jag blir alltid oljig i ansiktet och sminket har en tendens att samlas runt porer men detta göra inget av det.
Trodde den skulle ta slut på engång, men det är ungefär hälften kvar efter 2 månader. enda negativa är förpackningen.
445 kr.
 
Estèe Lauder Double wear stay-in-place flawless wear concealer
Ska täcka ojämnheter i hela ansiktet, funka mot mörka ringar under ögonen, hålla hela dagen utan att kladda och ska täcka medium till mycket.
Den här concealern är kanske inte nån mirakel concealer, men det jag föll för var att den inte får mina linjer runt ögonen att se ännu tydligare ut som många andra gör. Den kan dock inte trolla bort en finne totalt vilket den borde kunna med tanke på priset.
315:-
 
Chanel Mat Lumiere Compact
Ska vara mattgörande och hålla i 12 timmar. Jag älskar det här pudret och ett stort plus är ju, såklart, Chanels fina förpackningar och att den är refillbar. 
Hittar dock inget riktigt pris, men runt 6-800:- finns i vissa kicksbutiker.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: